بلوار ساحلی بندرانزلی

سرخانکل
منطقه سرخانکل
مرداد ۷, ۱۳۹۷
حافظیه بندرانزلی
حافظیه بندرانزلی
مرداد ۷, ۱۳۹۷
بلوار ساحلی بندرانزلی

بلوار ساحلی بندرانزلی

یکی از دیدنی های معروف بندر انزلی، بلوار ساحلی بندرانزلی آن است که به بوستان ساحلی نیز شهرت دارد. پارک بزرگی که در امتداد تالاب بندرانزلی با وسعت ۳۵۰۰ متری در سال ۱۳۰۵ ساخته شده است. در شمال این بلوار دو موج شکن معروف انزلی چشم اندازی زیبا ایجاد کرده اند.

 

بلوار ساحلی بندرانزلی

 

این بلوار، اولین بوستانی است که در کشور به سبک اروپائی احداث شده است. قدم زدن در بلواری که یک طرفش دریاست و کشتی ها در آن در حال رفت و آمدند و طرف دیگرش درختانی زیبا جا خوش کرده اند، خستگی را از تن هر گردشگری به در خواهد کرد. این بوستان تفرجگاه بسیاری از مردم انزلی است و هر ساله خیل عظیمی از گردشگران از سایر شهرهای اطراف را به خود جذب می کند.

فعالبت های قابل انجام در بلوار ساحلی بندرانزلی فقط شامل پیاده روی در کنار دریا نیست. شما می توانید از موج شکنی که در قسمت جنوبی واقع شده است دیدن کنید که برخورد موج ها به آن صحنه زیبایی را فراهم کرده است. همچنین بندرگاه از یک سو و طبیعت زیبای بوستان از سوی دیگر باعث جذابیت بیشتر این بلوار شده است. وجود رستوران ها و خدمات رفاهی متنوع در این محل شرایط را برای گردش خانوادگی و دوستانه راحت و دلپذیر کرده است. این رستوران ها معمولاً غذاهای محلی سرو می کنند تا گردشگران ، گردشگری ای با رنگ و بوی بومی را تجربه کنند.

سبک اروپائی این بلوار به دلیل رفت و آمدهای زیادی است که در گذشته ایران با روسیه تزاری داشته است و توانسته است تاثیر خود را بر بلوار و حتی بسیاری از خانه های این بندر بگذارد.