دانشگاه علوم پزشکی گیلان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی
شهریور ۲, ۱۳۹۸
دانشگاه گیلان
مرداد ۳۰, ۱۳۹۸

تاریخچه

اولین مرکز آموزشی عالی در گیلان،در سال ۱۳۴۴ خورشیدی با گشایش آموزشگاه عالی پرستاری آغاز به کار کرد.مدرسه عالی پرستاری،در سال ۱۳۵۵ خورشیدی تاسیس گردید.دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در ۱۳۶۲ با عنوان دانشکده پزشکی تحت پوشش دانشگاه گیلان شروع به کار کرد ودر سال ۱۳۶۵ با تشکیل وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه گیلان جدا شد و به عنوان دانشگاه فعالیت خود را به طور مستقل ادامه داد.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان یکی از دانشگاه های دولتی ایران در شهر رشت است و تحت پوشش وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی می باشد.این دانشگاه ۸ بیمارستان و مرکز آموزشی در رشت و ۲۲ بیمارستان در استان گیلان در اختیار دارد.

در این راستا، دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ترسیم چشم انداز روشنی از آینده در مسیر مرزهای دانایی در حال حرکت است ، تا با ارایه خدمات کارآمد و ارتقای شاخص های سلامت ، پیشرو در دانشگاههای نسل سوم باشد.

دانشکده ها

دانشگاه علوم پزشکی کیلان ۸ دانشکده دارد:

  1. دانشکده پزشکی-رشت
  2. دانشکده دندانپزشکی-رشت
  3. دانشکده داروسازی-رشت
  4. دانشکده پرستاری و مامایی-رشت
  5. دانشکده بهداشت-رشت
  6. دانشکده پرستاری و مامایی-لنگرود
  7. دانشکده پیراپزشکی شرق گیلان-لنگرود
  8. دانشکده پردیس بین الملل-منطقه آزاد بندر انزلی

دانشکده پزشکی

این دانشکده در سال ۱۳۶۳ وبه دنبال پیگیری جمعی از پزشکان گیلان،در محل دانشکده علوم دانشگاه گیلان تاسیس شد و با امکانات آن دانشکده،(با پذیرش ۳۷ دانشجوی پزشکی) فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.پس از آن و در راستای ادغام آموزشی پزشکی و بهداری و تشکیل وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی (از سال ۱۳۶۵) به مدت ۹ سال، پدانشکده پزشکی در مجاورت دانشکده پرستاری و مامایی ( جهت تربیت پزشک عمومی) فعالیت نمود.

در سال ۱۳۷۴ دانشکده پزشکی به محل فعلی خود واقع در سایت مرکزی دانشگاه گیلان منتقل شد.این دانشکده،علاوه بر تربیت پزشک عمومی،از سال ۱۳۶۷ پذیرای رشته کاردانی علوم آزمایشگاهی و رادیولوژی است و از سال ۱۳۶۹ نیز با پذیرش دانشجو در رشته های تخصصی پزشکی،فعالیت خود را گسترش داد.

معرّفی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی

علاوه بردانشجوی پزشکی عمومی، در گروه‌های تخصّصی داخلی، زنان، بیهوشی، اطفال، نورولوژی، اورولوژی، رادیولوژی، قلب، روانپزشکی، گوش و حلق و بینی، چشم، پوست، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب و فوق تخصص گوارش بالغین نیز، ۲۱۷ دستیار تخصصّی مشغول به تحصیل دارد.

بیمارستان ها

به منظور آموزش عملی دانشجویان،این دانشگاه ۸ بیمارستان زیر را در اختیار دارد:

  • بیمارستان پورسینا
  • بیمارستان رازی
  • بیمارستان الزهرا
  • بیمارستان حشمت
  • بیمارستان امیرالمومنین
  • بیمارستان ۱۷ شهریور
  • بیمارستان شفا
  • بیمارستان سوانح سوختگی ولایت رشت

 

آدرس:رشت،خیابان پرستار،ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

تلفن:۳۳۳۲۶۰۶۳ – ۳۳۳۲۶۰۶۲ – ۳۳۳۲۶۰۶۱-۰۱۳

منبع: سایت رسمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان