خيريه مهر آفرين پناه عصر بندرانزلی

موسسات خیریه گیلان
خانه سبز اندیشان وطن بندرانزلی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷
انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی
انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷
انجمن خیریه مهرآفرین بندرانزلی

خيريه مهر آفرين پناه عصر بندرانزلی

  • بندر انزلی - انتهای خیابان مطهری - ابتدای خیابان نیمه شعبان - جنب سوپر مارکت گیو- کلینیک مددکاری اجتماعی معراج
  • 013-4455184

  • www.mehrafarinorg.com

حوزه اصلی فعالیت :

 تحت پوشش قراردادن خانواده های بی سرپرست، خودسرپرست و بدسرپرست، اعطای کمک های مالی

نام و نام خانوادگی مدیر : جواد طلیسچی

تاریخ تاسیس : –

تاریخ ثبت:-

شماره ثبت : –

اهداف موسسه : 

تحت پوشش قراردادن خانواده های بی سرپرست، خودسرپرست و بدسرپرست، اعطای کمک های مالی عام المنفعه به خانواده های تحت پوشش، ایجاد تسهیلات اشتغال برای خانواده های فوق الذکر ارتقای فرهنگ و بهداشت و درمان خانواده های تحت پوشش. نگهداری شبانه روزی از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست. تاسیس کلینیک و اورژانس های مددکاری اجتماعی. تاسیس مجتمع ها و مراکز خدمات بهزیستی. مراکز نگهداری کودکان کار و خیابان. ایجاد واحد پژوهش و توسعه جهت خدمات رسانی به افراد فوق الذکر و بررسی آسیب شناسی اجتماعی. انتشار نشریه برای آموزش مهارت های زندگی به مددجویان و اطلاع رسانی به اعضای مهرآفرین. به طور کلی اطلاع رسانی در خصوص آسیب های اجتماعی به عموم. اخذ تسهیلات و وام های بانکی داخلی و خارجی.
مأموریت مؤسسه :
این مؤسسه که تلاش خود را بر مبنای “مشارکت مردمی در امور نیکوکاری”، “کارآفرینی اجتماعی” و مفاهیم آن، بنا نموده است، مأموریت خود را به این شرح تبیین کرده است :
توانمندسازی و پشتیبانی از زنان نیازمند و آسیب پذیر (بی سرپرست و بد سرپرست) و کودکان بازمانده از تحصیل به ویژه کودکان کار و خیابان با محوریت باورهای ملی، دینی و بومی به هدف تربیت نسلی توانمند ،فرهیخته و دارای عزت نفس که خود در آینده منشأ حرکت های نیکوکارانه باشند.
اهداف بلند مدت :
الف) انجام اصلاحات ساختاری و زیربنایی جهت فرهنگ سازی عمومی، ایجاد شبکه با سایر نهادهای مرتبط، اصلاح قوانین و … . ب) انجام مطالعات و پژوهش­های زیربنایی مرتبط(درخصوص عوامل فقر و شیوه برخورد با آن : راهکارهای روان شناختی، جامعه شناختی/ کارآفرینی خانوادگی/ کارآفرینی اجتماعی/ سازمان­های مردم نهاد (NGO)/ مبانی حقوقی مرتبط/…) پ) ایجاد شبکه­ ی همکاری با سایر نهادهای مردمی (و دولتی یا بین ­المللی) از جمله سازمان­های : محک (کودکان سرطانی) آسایشگاه کهریزک (سرای سالمندان) خانه سلامت (برای معتادان) امدادگران عاشورا (درمان پزشکی) کانون بانوان قلم چی ( کمک تحصیلی به دانش آموزان کمتر از دیپلم ) خیرین (آقایان علاقبند، مهدیان، ….) و خیریه های متحدان ، نیکان ماموت ، جامعه یاوری ، رعد ، حامیان کودکان کار و خیابان ، ILO صندوق­های قرض الحسنه کمیته امداد امام خمینی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بنیاد مستضعفان و جانبازان انجمن بیماران دیالیزی انجمن مبتلایان به بیماری ام اس سازمان بهداشت جهانی WHO یونیسف(صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل) یونسکو بهزیستی ت) تلاش برای برپایی مراکز آموزشی ( در سطوح مختلف ) برای گروه هدف موسسه ( کودکان کار و خیابان ، دانش آموزان نیازمند بازمانده از تحصیل ……) ث) تلاش برای برپایی مراکز اسکان و مراکز نگهداری از زنان و کودکان گروه هدف موسسه
اهداف میان مدت:
آموزش زنان، نوجوانان، خصوصاَ کودکان برای ارتقای سطح فرهنگ و مقاوم ساختن آنها در برابر مشکلات، با تمرکز روی آموزش و سوادآموزی، حمایت تحصیلی از دبستان تا دانشگاه به امید قطع فقر در این نسل از خانواده، آموزش مادران در تربیت کودکانشان. برگزاری تورهای تفریحی/ آموزشی برای مادران، کودکان و نوجوانان نیازمند.
اهداف کوتاه مدت:
کاهش انواع آسیب های وارده بر قشر ضعیف جامعه (زنان و کودکان) از طریق حمایت های (غذایی، مسکن، تامین بهداشت، چه روان و چه جسم. تامین حداقل پوشاک، هزینه ی تحصیلی فرزندان و …)