پارک جنگلی سیاه داران

روستای کانرود
روستای کانرود
مرداد ۴, ۱۳۹۷
غار گنج خانه
غار گنج خانه
مرداد ۶, ۱۳۹۷
پارک جنگلی سیاه داران

پارک جنگلی سیاه داران

پارک جنگلی سیاه داران از جاذبه‌های گردشگری شهر تالش است که در روستایی به همین نام واقع شده است. دلیل این نام گذاری وجود درخت های عظیم و سر به فلک کشیده بلوط در این جنگل است که در بعضی مواقع مانع ورود افراد به جنگل می شودو به دلیل عظمت این درختان مانع از تابش نور خورشید می شود.

در گذشته به این جنگل سیاه می گفتند که بعدها با سکونت ییلاق نشینان در این منطقه به نام سیاه داران معروف شد. موقعیت جنگل سیاه داران در بام تالش و در جنوب غربی این شهر است .چشم انداز این منطقه همه زیبایی های طبیعت شمال کشور را یکجا به شما نشان می دهد. منظره جنگل ، دریا ، جلگه و کوه هر کدام از سویی خودنمایی می کند.

در سال های اخیر با تلاش شهرداری و  راه سازی و ایجاد پله دسترسی به این جنگل آسان شده است.

 

پارک جنگلی سیاه داران

 

همچنین فراهم کردن امکانات خدماتی ، رفاهی و تفریحی در جنگل باعث جذب هر چه بیشتر گردشگران به این منطقه شده است. از جمله خدمات تفریحی می توان به سورتمه تالش اشاره کرد که از دل جنگل های سیاه داران می گذرد و تجربه ای منحصر به فرد برای گردشگران به جا می گذارد.

در بخش های عمیق تر این جنگل حیات وحش طبیعی ایجاد شده است که حیواناتی چون غزال و آهو در آن زندگی می کنند که به راحتی قابل رویت هستند . جنگل سیاه داران می تواند مقصد مناسبی برای دوستدارن حیات وحش باشد.

سورتمه تالش جزء معدود سورتمه های گیلان است که به دلیل زیبایی مسیر و وجود امکانات کافی خدماتی و رفاهی هر ساله با استقبال زیاد گردشگران رو به رو می شود.