شیطان کوه و آبشار شیطان کوه لاهیجان

tabiat
مشکلات زیست محیطی گیلان
مرداد ۷, ۱۳۹۷
بام سبز لاهیجان
بام سبز لاهیجان
مرداد ۷, ۱۳۹۷
شیطان کوه

شیطان کوه و آبشار شیطان کوه لاهیجان

شیطان کوه ، در شرق شهر لاهیجان و در استان گیلان قرار دارد و نمایی شگفت انگیز برای شهر لاهیجان به وجود آورده است. به جرات می توان گفت که شیطان کوه نمای اصلی شهر لاهیجان است. این کوه سر سبز که در امتداد سلسله جبال البرز واقع شده و با ارتفاعی نزدیک به ۶۰ متر از درختان و شمشادهای کوتاه و سبز پوشیده شده و در ناحیه شرقی شهر لاهیجان قرار دارد در گذشته به این منطقه شاه‌نشین کوه می‌گفتند.

به نظر می رسد به در طی مدت ها شاه نشین کوه به شیطان کوه تبدیل شده است و در حال حاضر این نام میان مردم محلی استفاده می شود.

یکی دیگر از دلایلی که برای این نام گذاری بیان می کنند به خاطر فریب شیطان است. زمانی که بر فراز شیطان کوه می ایستید به نظر می رسد با پایین رفتن می توانید به راحتی به دامنه برسید اما نتیجه سقوط است. به همین دلیل در قدیم محلی ها باور داشتند شیطان چشم شخص را کور می کند و باعث پایین رفتنش می شود.

 

شیطان کوه

 

پیاده روی در دل درختان سرسبز و فرح بخش تجربه ای شگفت انگیز برای گردشگران است که در ادامه به آبشاری زیبا ختم می شود . صدای زیبای جریان آب لحظاتی زیبا پدید می آورد که از دست دادن آن عاقلانه نیست. در ادامه مسير در بالای شيطان كوه، فضايی دل‌انگيز وجود دارد كه به “بام سبز” لاهيجان مشهور است. اين محوطه سبز و زيبا به وسيله گذرگاهی به قسمت جنوبی پاي كوه منتهی می ‌شود.

از بام سبز حدود هزار پله سيمانی تا پاي كوه تعبيه شده كه يكی از مسيرهای منتهی به بام سبز است. وجود پله ها دسترسی گردشگران به بام سبز را آسان تر کرده است.

شهر لاهیجان از فراز شیطان کوه دیدنی است. استخر زیبای معروف لاهیجان که در میان خانه هایی با بام های شیروانی رنگارنگ خودنمایی می کند، ارزش دمی تامل را دارد.