روستای کوته کومه

تالاب استیل آستارا
دریاچه متحرک
مرداد ۴, ۱۳۹۷
پارک جنگلی بی بی یانلو
پارک جنگلی بی بی یانلو
مرداد ۴, ۱۳۹۷
روستای کوته کومه

روستای کوته کومه

روستای کوته کومه در جنوب غربی شهر آستارا و در ۹ کیلومتری شهر لاندویل قرار دارد و با وجودی که روستایی کوچک است اما برای بسیاری از کوهنوردان و طبیعت گردان روستایی آشناست. این روستا شامل ۲۰ خانوار است که به زبان تالشی صحبت می کنند و به زبان های ترکی و فارسی آشنا هستند. ساکنان این روستا اهل تسنن هستند و بخشی از نیاز‌های معیشتی شان را از طریق اجاره خانه هایشان به گردشگران و کوهنوردان تامین می کنند.

 

جاذبه‌های روستای کوته کومه

 

جاذبه‌های گردشگری روستای کوته کومه

بیشتر معروفیت این روستا به دلیل قرار گیری آبشار لاتون در ۶ کیلومتری این روستاست. آبشار لاتون مرتفع ترین آبشار استان گیلان است. برای رفتن به این آبشار باید مسیر ۶ کیلومتری را از روستای کوته کومه آغاز کنید. در بین راه می توانید از زیبایی های طبیعت این روستا بهره بگیرید. در این مسیر به یک روستای متروکه به نام آسیو شوان بر می خورید که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

جاذبه های گردشگری روستای کوته کومه به آبشار لاتون محدود نمی شود. چشمه آب گرم “ایستی سو” که در روستا واقع شده است یکی از جاذبه های درمانی این روستاست. قرارگیری این آب گرم در دل جنگل آن را از دیگر چشمه ها متمایز می کند. علاوه بر این انواع خدمات رفاهی برای این چشمه آب گرم تامین شده است که می تواند شک و تردید ها برای رفتن به این مکان را از بین ببرد.

این آب گرم خواص درمانی برای انواع بیماری ها از جمله کمر درد، پا‌درد، ضایعات پوستی و … دارد.

 

آبشار لاتون

 

وجود حوضچه‌های استخری، قلعه های تاریخی و آسیاب قدیمی این منطقه را به محلی مناسب برای گردشگری و گذران تعطیلات تبدیل کرده است.

بهترین زمان برای سفر به این منطقه اواخر زمستان و اوایل بهار است که آب و هوا معتدل و رطوبت کمتر است .