دپارتمان بازسازی و نوسازی نبض و درمان

راه
نقشه گیلان و راه های ارتباطی استان گیلان
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۸
پیش شماره شهرهای گیلان
تیر ۲, ۱۳۹۸

با توجه به روند زندگی امروزی و سپری شدن بخش زیادی از ساعات شبانه روز در فضاهای مسقف، اهمیت طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی فضاها بر کسی پوشیده نیست. کیفیت فضایی که در آن وقت صرف می کنیم  به مراتب تاثیرات انکار ناپذیری بر سلامت روانی، خلق و خو، خلاقیت و کیفیت زندگی انسان میگذارد. دکوراسیون داخلی به بررسی موارد مختلفی در یک فضا  شامل رنگ ، فرم ، انواع سقف، کف پوش، دیوار پوش و همچنین ترکیب بندی و چیدمان مبلمان، لوازم دکوری و … می پردازد.

ایجاد هماهنگی و هارمونی در این موارد و کاربرد بجای هریک از آنها در کنار هم ، توسط یک گروه متخصص در زمینه ی دکوراسیون داخلی باعث ایجاد فضایی دلنشین، دارای تعادل بصری و به تبع آن آرامش بخش خواهد شد.

گروه طراحی معماری داخلی نبض و درمان با بهره گیری از دانش روز و تلفیق آن با خلاقیت و تجربه، اقدام به ارائه خدمات تخصصی بازسازی و معماری داخلی کرده و همواره سعی داشته اند نیازهای کارفرما را به خوبی شناسایی نموده و با هدف طراحی فضاهایی که هم از لحاظ عملکرد کاملا مطلوب و استاندارد هستند و هم فضاهایی خاص و متفاوت در طراحی و اجرا می باشند اقدام نمایند.

پیشنهادات، تحویل کار از جهت کیفیت و ایده پردازی در سطحی فراتر از نیاز و درخواست کارفرما انجام خواهد شد، طراحی و اجرا پروژه با اعمال  نقطه نظرات کارفرما و هم سو با  ابعاد مالی و زمانی پروژه و با در نظر گرفتن تمامی نکاتی که  موجب آرامش وآسایش در فضا می شود انجام خواهد شد.

ویلا و فضاهای مسکونی

– خلاقیت در طراحی و معماری داخلی با در نظر گرفتن اصول رنگ شناسی، سبک شناسی و چیدمان کلیه برنامه های طراحی و بازطراحی به نحو احسن در حوزه سازه، اصلاحات معماری، تأسیسات و دکوراسیون داخلی.

– بازسازی ویلا و فضاهای مسکونی شمال کشور با مد نظر قرار دادن اقلیم معتدل و مرطوب در طراحی و اجرا.

– مقاوم سازی سازه و بازسازی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی.

– استفاده از متریال مناسب مختص اقلیم معتدل و مرطوب و تغییر پرداخت ها در تمامی عناصر معماری: دیوار،کف،سقف،درب ،پنجره و…

– خلاقیت در طراحی و معماری داخلی با در نظر گرفتن اصول رنگ شناسی، سبک شناسی و چیدمان.

عوامل مهم از منظر گروه طراحی معماری نبض و درمان در حوزه درمانی

– بازسازی کلیه فضاهای درمانی با توجه به به روزترین ضوابط و استانداردهای جهانی.

– طراحی با در نظر گرفتن اصول ارگونومی، رنگ درمانی، موسیقی درمانی و مناسب سازی کلیه فضا ها برای بیماران و همراهان

– طراحی، اجرا، نظارت در تاسیسأت مکانیکی و الکتریکی، تأمین هوای تازه هوا

(clean)و تجهیزات پزشکی.

– طراحی با در نظر گرفتن استانداردهای مورد نظر، ضرایب سطوح اشغال،حجم و…

– طراحی براساس گرافیک محیطی و روانشناسی رنگ و رنگ درمانی.

– استفاده از تکنیک های عطر درمانی، هنر درمانی و موسیقی درمانی در کلیه  فضاها.

– نورپردازی تخصصی متناسب با فضا و کاربری مورد نظر.

– نوسازی سقف، سقف کاذب و کناف و…

– طراحی واجرا تخصصی بخش های درمانی گروه سنی کودکان.

– استفاده از معماری سبز، آبی و ارگانیک و افزایش بهره وری در روحیه افراد.

– بهسازی و بهبود وضعیت ظاهری و تصحیح همه جانبه حوزه های مختلف فضا از قبیل: فوریتی، سرپایی،  مراقبتی، خدماتی و…

– طراحی فضاهای چند منظوره و انعطاف پذیر درمانی.

– اجرا کف و کف پوش های رزین اپوکسی و پلی یورتان مناسب فضاهای درمانی.

– بهبود فضای اتاق های بیماران و راهروها  از نظر افزایش بهره وری، افزایش ضریب شادی بخشی و رضایت مندی .

اگرچه زیباسازی یکی از مباحث حائز اهمیت برای چگونگی طراحی مطب، بیمارستان، درمانگاه و سایر مراکز درمانی به شمار می‌رود اما مباحث فنی ساختمان‌سازی مسئله‌ای است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و پیش نبرد.

می‌توان گفت متریال مراکز درمانی در کف باید به‌گونه‌ای باشد که اگر بیمار یا سالمند درخطر افتادگی باشد، از کمترین آسیب برخوردار شود. همینطور کف مراکز درمانی باید به‌طور مرتب و مکرر تمیز شود. باید بتوان کف‌پوشی را انتخاب کرد که از نظافت آسان برخوردار باشد. علاوه بر این، باید متحمل بار و وزن سنگین تجهیزات پزشکی بوده و در برابر آن‌ها مقاومت داشته باشند. یکی دیگر از مسائل که چندان فنی نبوده و بیشتر بصری است، رنگ کف‌پوش‌هاست. بسیاری از درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها ترجیح می‌دهند متریال مراکز درمانی را به‌گونه‌ای انتخاب کنند که ازنظر رنگ هم احساس آرامش را به ارمغان بیاورد. رنگ یکی از نکات کلیدی برای تنظیم خلق‌وخوی بیمار و سالمند است.

با در نظر گرفتن مسائل فنی و بصری فوق باید گفت کف‌پوش وینیل جزء پرکاربردترین و مرغوب‌ترین متریال مراکز درمانی به شمار رفته که تقریباً از تمام مزایای ذکرشده برخوردار است. این کف‌پوش‌ها با پوشش دادن تمام‌رنگ‌ها، ضد لغزش و ضربه بوده و در برابر رطوبت عایق است. همین‌طور از مقاومت بالایی هم برخوردار است. بنابراین، با نصب چنین کف‌پوش‌هایی علاوه بر مسائل فنی تمام جزئیات حرفه‌ای را در نظر گرفته‌اید.