آمار غریق در آستارا صفر است

آداب و رسوم استان گیلان
تیر ۷, ۱۳۹۷
پایان برداشت عسل بهاره
تیر ۱۰, ۱۳۹۷

آمار غریق در آستارا صفر است

۱۳۹۴/۴/۹

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بندر مرزی آستارا گفت: آمار غریق در دریای خزر از ابتدای سال ۱۳۹۶ تاکنون در  شهرستان آستارا صفر است.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، سامان ساسانیان در مراسم آغاز کلاس های آموزشی شنا در قالب اجرای طرح اوقات فراغت اداره ورزش و جوانان در شهرستان مرزی بندر آستارا، اظهار کرد: آستارا با داشتن ۱۸ و نیم کیلومتر ساحل و نزدیکی به استان های غربی کشور، یکی از پرترافیک ترین سواحل شمال از نظر استقبال گردشگران برای شنا در دریای خزر محسوب می شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان پس از استان های خوزستان و مازندران، رتبه سوم را در غریق دارد، ادامه داد: در سال گذشته رقمی معادل یک هزار و ۲۶ نفر در کل کشور غرق شدند که از این تعداد، فقط ۶ نفر در طرح های سلامت دریا بودند که عمده دلیل جان باختن آنها ایست قلبی بوده است.

وی آشنا نبودن به فنون شنا را از مهمترین دلایل غریق افراد عنوان کرد و افزود: این رقم از سال ۱۳۹۶ تاکنون در آستارا صفر است و باید بگوئیم که به دلیل کنترل های انجام شده، شهروندان و مسافران این شهرستان را با خاطره خوش ترک کرده اند.

ساسانیان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه بیشترین افراد در خارج از طرح ها و به خصوص در مناطق خطر آفرین دچار حادثه شده اند، تصریح کرد: اگر مردم با شنا آشنا باشند، در معرض هیچگونه اتفاقی قرار نمی گیرند.

وی ضمن تقدیر از اداره ورزش و جوانان و هیأت شنای آستارا در حمایت از مربیان جهت برگزاری دوره های آموزشی شنا در شرایط سخت نبود استخر در شهرستان، خاطرنشان کرد: همه ساله بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در شهرستان هزینه استقرار ناجیان، هلال احمر، اورژانس و ارائه سایر خدمات می شود تا کسی غرق نشود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آستارا در بخش دیگر سخنان خود از طرح های سلامت دریا به عنوان امن ترین مکان های شنا و بهره مندی از موهبت دریا نام برد، اضافه کرد: هر چقدر به فرزندان خود شنا بیاموزید ، دارای قوت قلب می شوید و آنها در آینده نقطه اتکای خانواده های خود خواهند بود.

به گزارش ایسنا، همزمان با این مراسم که در ساحل شریعتی آستارا برگزار شد، کلاس های آموزش شنا برای پسران توسط «پیام رفیعی پور» و برای دختران توسط «ساغر قربان پور ، سحر انزابی و بیتا یوسفی» مربیان دارای درجه رسمی فدراسیون شنا ، واترپولو و شیرجه در سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

 

منبع: ایسنا